بازنشسته ارجمند
شما می توانید با در دست داشتن کارت ملی با ارائه نسخه پزشک و فاکتور معتبر در
نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور از کمک هزینه عصا، عینک و سمعک به مبلغ کل 5/400/000 ریال ( سال جاری ) بهره مند
گردید. لازم به ذکر است که کلیه مراحل ثبت و پرداخت با پیامک اطلاع رسانی می گردد.
توضيحات :
* بازنشستگاني مي توانند از اين سامانه استفاده کنند که پرونده بازنشستگي آنها قطعي و جاري بوده و
مشمول بيمه تکمیلی درمان از طرف صندوق بازنشستگی کشوری می باشند و
در آخرين
ماه پرداخت حقوق، مبلغ بيمه تکميلي را پرداخت کرده باشند.
* سقف پرداخت کمک هزينه براي عينک، عصا و سمعک جمعا تا مبلغ
5,400,000
ريال برای یک بار و در سقف سال جاری و به شرح جدول ذیل تعيين شده است :
موضوع هزينه
|
شمول
|
سقف قابل پرداخت - ريال
|
عينک (طبي)
|
بازنشسته
|
1,500,000
|
عصا
|
بازنشسته يا همسر
|
400,000
|
سمعک
|
بازنشسته
|
3,500,000
|
جمع
|
|
5,400,000
|
* پس از درج اطلاعات مربوط به متقاضي ( بازنشسته يا همسر وي ) و اطلاعات فاکتور در سايت، جهت بررسي و پرداخت ( كه هر 15 روز يكبار و از طريق شماره حساب بازنشسته انجام مي شود ) لازم است مدارک زير (حسب مورد) تحويل شود:
- اصل فاكتور كه داراي تاريخ معتبر ( در محدوده تاريخي مذکور ) و در سربرگ معتبر
با ذكر نشاني و ممهور به مهر و شماره تلفن فروشگاه ( در مورد سمعک
شركتهاي مجاز به فعاليت در حوزه تجهيزات پزشكي
) و همچنین نام و نام خانوادگی بازنشسته باشد (بدون خط خوردگي).
- در مورد هزینه سمعک فقط فاکتورهای بعد از تاریخ 09 / 10 / 1391 مورد قبول است
- گواهي پزشك متخصص چشم يا اپتومتريست مبني بر تعيين نمره چشم و نياز به عينك.
- دستور کتبی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی جهت خريد سمعک برای بازنشسته.
توضيح: درج شماره تلفن ثابت ( با
ذکر کد شهرستان ) يا تلفن همراه بازنشسته در کليه مدارک فوق الذكر الزامي است.
|