Skip Navigation Linksصفحه اصلی / تسهیلات اعتباری رفاهی / سوالات متداول
سوالات متداول در خصوص تسهیلات اعتباری رفاهی بازنشستگان
1-چه کسانی مشمول طرح تسهیلات اعتباری رفاهی بازنشستگان می شوند؟
تمامی بازنشستگان و همچنین وظیفه بگیران تک ورثه ی همسر که میزان حقوق خالص دریافتی آنان از 12.000.000 ریال بالاتر باشد، مشمول استفاده از تسهیلات اعتباری رفاهی می باشند.
2-چگونه می توان نسبت به اعتبارسنجی(اطلاع از مشمول بودن طرح تسهیلات) و شرایط بهره مندی از تسهیلات اطمینان حاصل نمود؟
متقاضیان قبل از اقدام به خرید می توانند با ورود به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir و در لینک «تسهیلات اعتباری رفاهی» اقدام به اعتبارسنجی نموده و از شرایط بهره مندی خود از تسهیلات مطلع شوند.
3-چگونه از نزدیکترین شعبه فروشگاه رفاه به محل سکونت خود اطلاع پیدا کنیم؟
مشمولین می توانند با استفاده از لینک زیر نسبت به اطلاع از لیست فروشگاه های رفاه اقدام نمایند :
http://www1.retirement.ir/LoanStore/StoreList.aspx
4-طرح مذکور برای بازنشستگان چه تسهیلاتی ارائه می دهد؟
مشمولین طرح می توانند با مراجعه به شعب فروشگاه های رفاه در سراسر کشور تا سقف تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) اقدام به خرید کالا نمایند.
5-سقف تسهیلات اعتباری چه میزان و با چه نرخ سودی ارائه می گردد؟
میزان تسهیلات اعتباری اختصاصی، به مبلغ 12.000.000 ریال و به صورت قرض الحسنه و تنها با نرخ سود 2 درصد می باشد.
6-آیا برای خرید کالا و استفاده از تسهیلات اعتباری نیاز به کارت اعتباری خاصی است؟
مشمولین در هنگام خریدکالا می بایست «سپهرکارت» بانک صادرات (حساب حقوقی) خود را جهت استفاده ازتسهیلات ارائه کنند.
7-مشمولینی که فاقد«سپهرکارت» باشند چگونه می توانند از تسهیلات اعتباری فروشگاه های رفاه بهره مند شوند؟
مشمولینی که فاقد «سپهرکارت» باشند، می بایست ضمن مراجعه به شعب بانک صادرات ایران نسبت به صدور کارت مذکور اقدام نموده و پس از 72 ساعت کارت آنها شارژ می شود.
8-آیا روش خاصی برای بهره مندی از تسهیلات خرید نیاز می باشد؟
خیر، ولی در هنگام خرید می بایست ابتدا گزینه فروشگاهی از روی پوز فروشگاه رفاه انتخاب شود
9-آیا برای استفاده از تسهیلات اعتباری نیاز به اعلام رمز کارت است؟
مشمولین طرح برای خرید کالای مورد نیاز خود، چهار رقم آخر شماره ملی خود را بعنوان «رمز تسهیلات اعتباری» (که رمز کیف پول اعتباری نیز نامیده می شود) به متصدی فروش در فروشگاه رفاه اعلام می کنند.
10-آیا با ارائه سپهرکارت به متصدی فروش امکان دسترسی به نقدینگی حساب مشمولین وجود دارد؟
با توجه به اینکه تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) از حساب اصلی متصل به سپهرکارت مشمولین مجزا است، لذا با انتخاب گزینه فروشگاهی و ارائه «رمز تسهیلات اعتباری» که همان چهار رقم آخر شماره ملی ایشان می باشد، پایانه فروش تنها به تسهیلات اعتباری یا همان کیف پول اعتباری مشمولین دسترسی داشته و از حساب اعتباری آنان برداشت خواهد کرد.
11-مهلت خرید کالا از فروشگاههای رفاه تا چه زمانی است؟
مهلت استفاده از تسهیلات در مرحله اول از تاریخ 7 اسفندسال جاری تا 7 فروردین 99 می باشد.
12-بازپرداخت تسهیلات اعتباری از چه تاریخی شروع می شود؟
شروع بازپرداخت تسهیلات اعتباری از فروردین ماه 99 در 4 ماه می باشد که در فیش حقوقی بازنشستگان مشمول درج خواهد شد.
13-آیا استفاده از تسهیلات اعتباری برای بازنشستگان اختیاری است؟
بلی-استفاده از تسهیلات بصورت اختیاری بوده در صورت عدم تمایل مشمولین به خرید کالا، هیچ بار مالی برای بازنشستگان ندارد.
14-در صورت عدم مراجعه مشمولین جهت خرید کالا در مهلت تعیین شده، وضعیت تسهیلات اعتباری آنان چگونه خواهد بود؟
با عدم مراجعه مشمولین به فروشگاههای رفاه در مهلت تعیین شده، تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) دارنده سپهرکارت این گروه از مشمولین غیرفعال می شود.
15-بازپرداخت تسهیلات اعتباری در صورت خرید کالا از فروشگاه رفاه چگونه محاسبه می شود؟
پس از خرید کالا در مهلت تعیین شده، بازپرداخت تسهیلات اعتباری براساس میزان استفاده شده، از فروردین ماه 99 طی 4 قسط از حساب حقوقی مشمولین کسر خواهد شد.
16-در صورتیکه کمتر از سقف تسهیلات اعتباری اقدام به خرید کالا شود، اقساط آن به چه صورت محاسبه می شود؟
میزان بازپرداخت تسهیلات اعتباری بر اساس میزان خرید کالا از فروشگاه رفاه محاسبه شده و بصورت ماهیانه طی 4 قسط در فیش حقوقی مشمولین درج می شود.
17-در صورت بروز مشکل فنی یا مالی در هنگام خرید کالا به کجا باید مراجعه شود؟
در صورت بروز مشکلات احتمالی اعم از اختلافات مالی یا اختلافات ناشی از خرید کالا یا خدمات پس از محاسبه خرید انجام گرفته با سپهرکارت، با مراجعه به مدیریت فروشگاه رفاه بررسی و رفع خواهد شد.
18-آیا می توان بیشتر از سقف تسهیلات اعتباری اقدام به خرید کالا کرد؟ در این صورت مابه التفاوت مبلغ خرید کالا چگونه محاسبه می شود؟
برای خرید کالا بیش از سقف تسهیلات تخصیص داده شده و در صورتیکه مبلغ خرید کالا از سقف تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) تجاوز کند، مابه التفاوت میزان خرید کالا باید بصورت نقدی توسط مشمولین پرداخت شود، در غیر اینصورت متقاضی باید از خرید مابقی کالا منصرف شود.
19-برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ به سوالات احتمالی در خصوص فرایند استفاده از تسهیلات طرح چه باید کرد؟
متقاضیان برای دریافت پاسخ سوالات خود می توانند از لینک «راهنمای نحوه استفاده از تسهیلات»، شماره تلفن 43407070 (مرکز پاسخگویی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری) و همچنین مدیریت های استانی استفاده کنند.
20-تسهیلات اعتباری شامل خرید چه کالاهایی است؟
تسهیلات اعتباری شامل تمامی کالاهای موجود در فروشگاه های رفاه سراسر کشور می شود.
21-آیا پس از خرید کالا امکان مشاهده میزان خرید و مانده اعتبار تسهیلات وجود دارد؟
در صورت خرید کالا و بلافاصله پس از انجام تراکنش، میزان خرید و مانده موجودی تسهیلات اعتباری توسط فروشگاه رفاه از طریق پیامک به مشمولین ارسال می گردد.
22-چگونه می توان از مانده اعتبار تسهیلات اطلاع یافت؟
پایانه های فروش مستقر در فروشگاههای رفاه سراسر کشور این امکان را به مشمولین می دهد که مانده اعتبار تسهیلات خود را با استفاده از «سپهرکارت» رؤیت کرده یا «رمز تسهیلات» خود را تغییر دهند.
23-آیا در صورت صدور کارت جدید «سپهرکارت» مشمولین، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری وجود دارد؟
مشمولینی که به هر دلیل اقدام به تعویض«سپهرکارت» خود می نمایند، تغییر شماره کارت همزمان با انتقال اعتبار از کارت قبلی به کارت جدید در سیستم فروشگاه رفاه انجام می شود. مشمولین 72 ساعت پس از صدور کارت جدید «سپهرکارت» با «رمزتسهیلات اعتباری» (کیف پول اعتباری) که چهار رقم آخر شماره ملی است، می توانند از تسهیلات اعتباری بهره مند شوند
24-در صورت مرجوع نمودن کالای خریداری شده به فروشگاه رفاه، حساب تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) چه وضعیتی خواهد داشت؟
فرایند مرجوع کردن کالای خریداری شده تابع قوانین و ضوابط فروشگاههای رفاه بوده و در صورت مرجوع نمودن، امکان برگشت میزان اعتبار کسر شده به حساب تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) از طریق سیستم رفاه میسر می باشد.
25-آیا تخفیف های اعمال شده بر روی کالاهای موجود در فروشگاه های رفاه شامل بهره مندی از تسهیلات اعتباری می شود؟
شرایط قیمتی تمامی کالاهای موجود در فروشگاه های زنجیره ای رفاه و همچنین ارائه خدمات برای بازنشستگان و مشمولین یکسان بوده و تمامی تخفیف های عمومی که برای عموم مشتریان رفاه در نظر گرفته شده مشمول بازنشستگان و بهره مندی از تسهیلات اعتباری نیز خواهد بود.
26-آیا مشمولینی که اقدام به خرید کالا از تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) خود می کنند در قرعه کشی های فروشگاه رفاه شرکت داده می شوند؟
طبق توافق بعمل آمده، فروشگاه رفاه متعهد شده با هماهنگی بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به قرعه کشی سه دستگاه خودرو ویژه بازنشستگان و مشمولینی که هنگام خرید کالا از تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) خود استفاده نموده اند، اقدام کند.
بازگشت
ساختمان مرکزی : تهران - خيابان دکتر فاطمی - ميدان جهاد شماره 61 ، تلفن 88954405 ، فکس : 88963602 ، شماره پستی : 1414771118
کليه حقوق اين وب سايت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
Designed & Developed by : Behvar Design & Engineering Co
info@cspf.ir